Cred că am mai spus-o şi în alte articole, dar am adorat fiecare pagină din seria „Pasiuni” de Rodica Mijaiche. Am descoperit întâmplător la Gaudeamus primul volum al acestei serii şi de atunci nu m-am putut opri până nu le-am citit pe primele trei volume. Ador felul în care scrie şi seria asta a fost pe sufletul meu de la început. În momentul în care nu le-am găsit la Gaudeamus şi pe celelalte volume, am intrat pe net şi le-am comandat, dar după primele două am făcut o pauză destul de mare. Acum că am o grămadă de timp liber, prefer să mi-l petrec în compania cărţilor şi cum am terminat deja cu provocarea lunii martie, citesc cam tot ce îmi pică în mână, în timp ce încerc (fără succes aş putea adăuga) să nu mai cumpăr cărţi noi până nu termin de citit ce am pe acasă. Şi sunt destule cele necitite, aşa că nu o să mă plictisesc prea curând. Dar să revenim la „Londra”. Deşi mi-au plăcut primele două cărţi ale seriei, cumva aceasta nu mi s-a părut chiar atât de bună ca primele. Nu zic că nu mi-a plăcut, pentru că am citit-o imediat şi m-a prins în acţiunea ei, dar cumva am simţit că îi lipseşte ceva ca să fie la fel de bună ca primele două. Acum dacă mă întrebaţi exact ce nu mi-a plăcut la ea, nu aş şti să spun decât că am citit-o cu plăcere, dar nu mi-a rămas în suflet la fel de dragă ca celelalte două. Fie sunt eu ciudată în perioada aceasta, fie îi lipseşte ceva ce au avut celelalte volume, dar oricum nu este o carte care să nu merite citită.
„Londra – Pasiuni dezlănţuite” îi are ca personaje principale pe Carlo Di Angeli şi pe Melissa Roggs, dar în afară de cei doi apar şi personaje din volumele anterioare: Alyssa Martinez şi iubitul ei, Alexander Chase, Clarice Parker, nepoata lui Alexander, Alessandro, fratele Alyssei, şi Regina, iubita lui Alessandro. Dar la fel de importantă este şi diabolica contesă Maria Elisabetta D’Angelo, mama adoptivă a lui Carlo, pe care o cunoaştem pentru prima dată în acest roman. Carlo a încercat în decursul multor ani să îşi construiască o viaţă diferită de cea pe care o abandonase în Londra, încercând să fugă de trecutul său dureros. El a ajuns un fotomodel de succes, care nu îşi oferă dragostea niciunei femei, doar trupul şi puţin din timpul său şi-l petrece în compania unor femei care nu reprezintă nimic pentru el, pe care le uită în momentul în care pleacă din apartamentul lui. Dar într-o seara, trecutul îl prinde din urmă pentru că primeşte o scrisoare de la mama lui, Contesa Maria Elisabetta Di’ Angelo, prin care aceasta îl cheamă înapoi la Londra ca să îşi ia în primire titlul de Conte, care i se cuvenea de drept. Însă el nu îşi doreşte acest titlu. În aceeaşi seară, Melissa Roggs, prima şi singura lui iubire, apare la uşa apartamentului său, deoarece primise misiune de la şeful ei să scrie un articol despre Contele Alonzo Carlo Di’ Angelo – Contele dispărut al Londrei. Cei doi pornesc astfel într-o aventură plină de suspans şi pericolul îi paşte la orice pas, pentru că Contesa doreşte să îi joace pe toţi ca pe nişte marionete. Şi problema este că Alonzo Carlo nu a trecut peste traumele sale din trecut, cele pe care Melissa le cunoşte prea bine. Am citit cartea aceasta pe nerăsuflate, pentru că îmi place felul în care acţiunea curge, fără să mă plictisească. Mi-au plăcut şi personajele, Carlo este încântător şi deja din celelalte volume eram curioasă să aflu mai multe despre „zeul cu ochi albaştri”, aşa cum îl descrie Melissa. Ce nu mi-a plăcut sunt părţile în care tot apare Alyssa şi celelalte personaje, cumva mi s-a părut că invadau povestea, fără vreun rost. Şi cumva acest volum trei al seriei nu m-a atras la fel de mult ca celelalte, însă cu siguranţă că nu îmi pare rău că am citit această carte.
Recomand cartea aceasta celor care nu reuşesc să îşi depăşească trecutul, deoarece totul poate fi uitat, la fel cum Carlo până la urmă a reuşit să treacă peste tot ce i s-a întâmplat, celor care vor să citească o frumoasă poveste de dragoste care a dăinuit peste ani, indiferent de distanţă şi de faptul că cei doi îndrăgostiţi s-au schimbat, însă sentimentele au rămas aceleaşi, dar şi celor care vor să citească o carte care prinde, cu o acţiune antrenantă.